رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۱۳ آبان نقاب از چهره نفاق کنار رفت، گفت: دانشجویان در برابر این حکومت استعماری ایستادگی کردند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۱۳ آبان نقاب از چهره نفاق کنار رفت، گفت: دانشجویان در برابر این حکومت استعماری ایستادگی کردند.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۶۷

به گزارش جام جم آنلاین،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار با مردم شهرستان مرزی بانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از تلاش‌های مرزنشینان اظهار داشت: از اینکه خداوند بار دیگر توفیق حضور در کردستان و میان مردم خونگرم، مهمان‌نواز و غیور و مرزنشین این دیار را نصیب بنده کرد، بسیار خوشحالم.

رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از مرزنشینان گفت: کردستان، استانِ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان؛ سرزمین مجاهدت‌های خاموش، شهدا، جانبازان و سرافرازان و چهره‌های ماندگار است.

وی با اشاره به ایستادگی مردم کردستان و شهر‌های استان در دوران جنگ تحمیلی و مرزبانی و دفاع آن‌ها از انقلاب و کشور گفت: مردان و زنان این استان با تمام وجود از حدود و ثغور کشور دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن کوچک‌ترین تعدی به کشور داشته باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جریان حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است، عنوان کرد: جریان نخست، دنبال حق‌گرایی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد، کجی و زشتی‌هاست و جریان استکباری نیز دنبال ایجاد فساد، انحراف و تضییع حق مردم است. آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم مردم در جبهه حق و عدالت‌خواهی بودند و نظام فاسد ستمشاهی نیز دنبال زیاده‌خواهی، فساد، استکبار، خودخواهی، خودپرستی، اشاعه فساد و از بین بردن استقلال و آزادی و هویت مردم بودند.

رئیسی با بیان اینکه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال حق‌خواهی بودند، تصریح کرد: در دوران سلطنت قاجار و پهلوی شاهد از بین بردن آزادی مردم، هویت مردم، بی‌عزتی، ایجاد سلطه غربی‌ها بودیم و یک سرباز غربی در ان دوران ارزش بالایی داشتند لذا دانشجویان در برابر این حکومت استعماری ایستادگی کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۳ آبان روزی است که جوانان ما را بر آن داشت که در مقابل حکومت استبدادی و استعماری ایستادگی کنند، ۱۳ آبان یادآور شجاعت و شهامت دانش‌آموزان است، یادآوری دشمن شناسی و دشمن ستیزی دانشجویان است؛ ۱۳ آبان یادآور پرچمداری امام عظیم‌الشان است برای بیداری مردم، برای حاکمیت حق و برای کنار زدن نقاب از چهره نفاق خاطرنشان کرد: جوانان ما باید ۱۳ آبان را بشناسند و بدانند که در تاریخ این کشور، رشادت و ایستادگی‌های بسیاری برای اعتلای کلمه حق انجام شده است. جوانان باید بدانند در ۱۳ آبان چه گذشت و جوانان در آن دوران چه کردند و جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و باید بدانیم در آن دوران چگون حماسه‌سازی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جریانی که دیروز شهر‌های ایران را بمباران می‌کرد، امروز منازل مردم فلسطین را بمباران می‌کند و کودکان را قتل عام می‌کنند، اضافه کرد: همان جریان باطل که در جنگ تحمیلی در بانه فاجعه آفرید، در فلسطین جنایت می‌کند؛ آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم، نمونه‌اش را در جنگ تحمیلی دیده‌ایم که صدامیان از خدا بی‌خبر چگونه بر سر مردم بانه بمب ریختند و مردم را به خاک و خون کشیدند، امروز همان جریان باطل و همان آمریکا که در جنگ تحمیلی در بانه فاجعه آفرید، در فلسطین جنایت می‌کند؛ همان جریان که دیروز شهر‌های کردستان و خوزستان ما را ویران کرد، امروز خانه‌های مردم فلسطین را ویران می‌کند و اگر دیروز صدام جنایتکار و آمریکایی‌ها و کشور‌های شرور اروپایی مورد محاکمه قرار می‌گرفتند، امروز شاهد این جنایت هولناک به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی نبودیم، اما تردید نداریم جبهه حق و فلسطین پیروز خواهد شد.

تعداد بازدید : 4
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها